HTML

Semmi Extra

Fapados kultúra

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

  • linanagy: szept.30. Gödör klubban találkozunk; remélem hasonló látvány- és hangzásvilággal boldogítanak majd... (2009.08.19. 08:58) Special Providence
  • drumlin: sajnos nem sikerült túl jól ez a darab, pedig lenne benne fantázia. az meg külön plusz lenne, ha m... (2008.12.22. 00:23) Tengeren a Bárka színházban
  • justaminute: Szerintem ez magában magáért szól, főleg a képek, nem egészítem ki. (2008.12.05. 22:45) Gyenis Tibor kiállítás a MoDEMben
  • justaminute: Amúgy a kép címe: A Kulcs. A festőt nem mondom könnyen ki lehet találni. (2008.11.30. 11:40) A hét képe 2008 48.hét

Linkblog

2009.02.02. 16:12 justaminute

BL

"A cím Borlai Gergő dobos és Ladányi nevének szignójára utal. Duettjük két egyenrangú, művészetében elementáris erőket mozgató művész alkotása. A zenészt és a táncost a hangszer és a test ritmusa kapcsolja össze. Interferencia, a hanghullám és a testen megtörő fény hullámainak kölcsönhatása. Először Borlai érkezik a színpadra, majd néhány taktus után Ladányi jelenik meg rózsaszín-csipkés baby-dollban és alsóneműben, hogy elhúzza az előző darabban tükörként működő tolóajtókat, így válik teljessé a rálátásunk az ajtó mögötti vörös, és az emelvényen található dobfelszerelésre. Ladányi a hangszeresládán ülve próbálgatja faorrú balettcipőjét, s az előadásnak ettől a pontjától kezdve Ladányi minden egyes mozdulatához egy-egy hang, dobütés társul. Egyenként próbálgatja testrészeit, mozgásához olykor a tamok koppanó, mély, máskor a seprű sustorgó hangja társul. Amikor Ladányi feláll, a szó klasszikus értelmében táncolni kezd, a klasszikus balett felől indítja mozdulatait. Rendezett mozgása hamar formáját veszti, a balettcipőjét fűzős magassarkú váltja fel, tánca egyre fokozódó önkívületbe csap át. Puszta kézzel üti az emelvényen található hangszerét, miközben Borlai dobjátéka is féktelen, észvesztő improvizációba fordul.

A szenvedélyes összjátéknak Ladányi vet véget, színpadi jelmezét terepszínű nadrágra és szürke edzőtrikóra cseréli le. Míg Borlai jammelget, ő saját szerelését pakolja el, s már-már azt gondolnánk, hogy ezzel a fortissimóval zárjuk az estet, pedig csak most következik az este legelképesztőbb, extázisba merülő része. Ladányi beül Borlai elé, kezében a dobverőrel, s Borlai a táncosnő karját fogva kezdi ütni dobjait. Közös zenélésük az alkotás pillanatának legmélyebb átélése, belemerülés az együttes játékba, felsőtestük rángatózása közös tánc."  Részlet Barta Edit írásából, amely az  Ellenfény című lapban jelent meg.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://fapadoskultura.blog.hu/api/trackback/id/tr11918381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása